فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
پوستر روز جهانی آب در سال 1394 با شعار «آب و توسعه پایدار »،به طور مشترک از سوی روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران و شرکت مهندسی آبفای کشور منتشر شد.

برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگتر روی تصویر کلیک کنید.


به گزارش شبکه خبری آب ایران، این پوستر برای گرامیداشت روز جهانی آب در روز دوم فروردین ماه سال 1394 طراحی و منتشر شده است. بیست و دومین روز از ماه مارس از سوی سازمان ملل متحد به نام روز جهانی آب نام گذاری شده که مصادف با دوم فروردین ماه 1394 است. شعار روز جهانی آب در سال 2015 میلادی، «آب و توسعه پایدار » اعلام شده است. مفهوم این پوستر این است که با نشان دادن نقش آب در توسعه پایدار ، انسانها از آب به عنوان یک موهبت الهی به طور بهینه و به نحوی استفاده کنند تا سهم آب نسلهای آینده حفظ شود .

منبع : شرکت مدیریت منابع آب ایران


برچسب‌ها:

تاريخ : 2 / 3 / 1394برچسب:, | 21:8 | نویسنده : سپیده |

آناهیتا الهه آب،همواره در تاریخ ایران باستان ،از تقدس و احترامی خاص برخوردار بوده است.و از آنجا كه آب را مظهر پاكی و حیات خود میدانستند برای پاسداری آن، فرشته نگهبانی بنام آناهیتا قرار دادند كه این فرشته مورد احترام و تقدس آحاد مردم بوده و برای او معابد و تندیس های بسیاری ساخته اند.7ddc0db109f979c2d501c323e1f33ef0.jpg

فرشته نگهبان آب های ایران باستان ”آناهیتا“ نامیده می شده است. پیشینیان ما برای آناهیتا، مقامی والا قائل بوده اند و اغلب در کتاب اوستا و یا در کتیبه هائی که هم اکنون وجود دارد، نام آناهیتا را بعد از نام ”اهورا مزدا“ می آورده اند.

منبع: سایت http://www.aftabir.com و http://fathi1367.blogfa.com


برچسب‌ها:

تاريخ : 2 / 3 / 1394برچسب:, | 21:8 | نویسنده : سپیده |

تصاویر دیدنی با موضوع آب از منطقه گردشگری یوسفخان

 

برای دانلود عکس ها بر روی گزینه دانلود کلیک کنید.        دانلود

 

منبع :www.mirab89.blogfa.com

 


برچسب‌ها:

تاريخ : 2 / 3 / 1394برچسب:, | 21:2 | نویسنده : سپیده |

آب چیست؟

آب مایه حیات و فراوان‌ترین ماده مرکب برروی سطح کره زمین و بستر اولیه حیات به شکلی که امروزه می‌شناسیم. بیش از ۷۵٪ جرم یک انسان از آب تشکیل شده‌است و نیز بیش از ۷۰٪ سطح کره زمین را آب پوشانده است (نزدیک به ۳۶۰ میلیون از ۵۱۰ میلیون کیلومتر مربع) با وجود این حجم عظیم آب تنها دو درصد از آبهای کره زمین شیرین و قابل شرب است و باقی آن به علت محلول بودن انواع نمک‌ها خصوصاً نمک طعام غیر قابل استفاده است. از همین دو درصد آب شیرین بیش از ۹۰ درصد به صورت منجمد در دو قطب زمین و دور از دسترس بشر واقع شده‌است.

منبع :www.abvazendegi22.blogfa.com


برچسب‌ها:

تاريخ : 2 / 3 / 1394برچسب:, | 21:2 | نویسنده : سپیده |

جاذبه های گردشگری زیر آب

 

دنیای زیراب ما بسیار زیباتر از آنچه است که می توان فکرش را کرد اما کاهی انسان ها نیز جاذبه هایی به این دنیا زیبای زیر آب اضافه می کنند تا بهترین استفاده را از آن بتوان کرد. ایجاد مکان های جالب در زیر آب یکی از این کارهایی است که می تواند دنیای زیر آب را کمی بیشتر جذاب کند.

 

برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : 2 / 3 / 1394برچسب:, | 21:2 | نویسنده : سپیده |

تصاویری از شفاف ترین آبهای دنیا

 


 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : www.abvahayat.blogfa.com  


برچسب‌ها:

اهمیت آب از نظر قران

 

آب درآموزه هاي قرآني مايه حيات همه موجودات جاندار در زمين است. از اين روست كه به صراحت مي‌فرمايد: جعلنا من الماء كل شي حي؛ ما هر چيز زنده را از آب قرار داده ايم.
آب مايه آسماني است  چنان كه مايه بركت نيز مي‌باشد .البته و براي بركت يابي مي‌بايست انسان ايمان و تقوا را مراعات كند. به اين معنا كه همين آب كه ماده حيات بشريت و رشد و شكوفايي تمدني است و از آسمان پاك مي‌بارد براي اين كه مبارك باشد و بركت را براي بشريت پديد آورد مي‌بايست، آدمي‌را به سوي ايمان به خدا و تقوا بكشاند وگرنه همان باران و آب آسماني مايه هلاكت و نيستي مي‌شود و همانند سيل هاي عظيم همه چيز را مي‌شويد و مي‌برد و يا همانند بوران هاي سخت از ريشه مي‌خشكاند.
آب هم چنان كه مايه حيات و عنصر اصلي تمدني و شكوفايي آن است هم چنين مايه درمان و شفابخش بشر از بيماري نيز مي‌باشدآب سرد و شيرين درمانگري بيش تري دارد و نوشيدن آن به عنوان مايه شفا درون و شستن به آن مايه شفاي بدن و پوست و گوشت آدمي‌است.
خداوند نه تنها آب را به عنوان يكي از آيات بزرگ خويش مي‌شناساند كه انسان با تفكر در آن مي‌تواند به آفريدگاري و پروردگاري خداوند برسد بلكه خداوند در آياتي بر انسان منت مي‌گذارد كه وي را با آب گوارا سيراب مي‌كند
هرچند كه مطلق آب به عنوان آيه اي درخور توجه مطرح مي‌شود و درآيه 12سوره فاطر توجه به منافع آب هاي تلخ و شيرين مورد تاكيد است ولي آب شيرين و خنك به عنوان مهم ترين عنصر مورد توجه است و شكر خاص مي‌طلبد

منبع :www.danab-iran.blogfa.com

برچسب‌ها:

تاريخ : 2 / 3 / 1394برچسب:, | 21:2 | نویسنده : سپیده |

منابع آبي و آلودگي آب


گزارش بانك جهاني را مي توان هشداري به مسئولان و متوليان آب در ايران دانست.
واقعيت اين است كه با وجود تأمين بخش عمده اي از آب شرب در ايران از چاه هاي آب و منابع زيرزميني، نظارتي براي جلوگيري از نفوذ آلودگي به منابع آب زيرزميني به طور مطلوب صورت نگرفته است و ميزان آلودگي سفره هاي آب زيرزميني هر سال نسبت به سال پيش افزايش مي يابد.
وجود صنايع و كارخانه هاي فاقد سيستم دفع فاضلاب در كشور خصوصا در كلان شهرها، رشد سريع جمعيت و فقدان اطلاع رساني دقيق به افراد در خصوص خطرات دفع نادرست فاضلاب و پساب خانگي و صنعتي و غيره از مهم ترين دلايل افزايش ميزان آلودگي در سفره هاي آب زيرزميني است.
در همين باره نيز چندي پيش دكتر «فاطمه واعظ جوادي» معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در مشهد در جمع خبرنگاران وضعيت تصفيه خانه ها را در شهرك هاي خراسان رضوي نگران كننده عنوان كرد و گفت: از ١٩ شهرك صنعتي خراسان رضوي تنها ٤ شهرك تصفيه خانه دارند.
وي افزود: در شهرهاي صنعتي يا پرجمعيت كه فاقد تصفيه خانه فاضلاب انساني مي باشند، بعضا آلودگي نيترات گزارش شده است.
البته به نظر مي رسد وضعيت در ساير كلان شهرها نيز بهتر از اين نباشد.
دلايل آلودگي
اما مهم ترين دلايل آلودگي منابع آبي زيرزميني چيست؟
مديرگروه تخصصي بهداشت محيط و حرفه اي خراسان رضوي در اين باره مي گويد: فاضلاب و پساب خانگي بايد وارد سيستم اگو شود اما متأسفانه باتوجه به اين كه بيشتر شهرهاي كشور فاقد سيستم اگو مي باشند فاضلاب صنعتي و خانگي وارد رودخانه ها و آب هاي سطحي مي شود كه اين مشكل در مناطق حاشيه شهرها نگران كننده تر است.
دكتر احتشام فر مي افزايد: صنايع براساس دستورالعمل موظف به استانداردسازي پساب خود مي باشند اما هنوز در اين خصوص كوتاهي مي كنند.
دكتر احتشام فر به صنايع پراكنده نيز اشاره مي كند و مي گويد: در كنار پساب صنعتي و خانگي گاه شاهد ايجاد واحدهاي صنعتي كوچك و پراكنده در بيابان هاي اطراف شهر و حاشيه جاده ها مي باشيم كه نظارت بر آن ها كار مشكلي است و با توجه به گستردگي سفره هاي آب زيرزميني، صنايع پراكنده نيز باعث آلودگي مخازن آب هاي سطحي و زيرزميني مي شوند.
وي به ساير عوامل آلودگي آب اشاره مي كند و مي گويد: واقعيت اين است كه عوامل آلوده كننده آب بسيار زيادند و با كوچك ترين اشتباه ممكن است آب هاي سطحي و زيرزميني آلوده شوند.
به گفته وي ماده اي به نام MPBE كه براي بالا بردن اكتان بنزين از آن استفاده مي شود، به حدي خطرناك است كه يك ليتر از اين ماده در صورت نفوذ به منابع آبي مي تواند ٥٠ ميليون ليتر آب را غيرقابل شرب كند.
وي مي افزايد: همچنين يك ليتر روغن خودرو مي تواند باعث آلوده شدن ١٠ ميليون ليتر آب شود.
رئيس گروه تخصصي بهداشت محيط و حرفه اي خراسان رضوي در ادامه با اشاره به دفع نامناسب زباله مي گويد: دفع نامناسب زباله نيز مي تواند باعث آلودگي منابع آب زيرزميني شود. زباله بايد تفكيك شود خصوصا زباله بيمارستاني. البته شيوه دفن زباله خانگي نيز در برخي مواقع بسيار آلوده كننده است.
وي مي افزايد: گاهي اوقات نيز شاهديم افرادي كه در مجاورت رودخانه ها سكونت دارند، فاضلاب و پساب خانگي خود را مستقيما به رودخانه وصل كرده اند.
دكتر احتشام فر به راه هاي قانوني رفع اين معضل اشاره مي كند و مي گويد: در اين باره قانون داريم اما مهم تر از قانون و برخورد قضايي، فرهنگ سازي، آموزش و اطلاع رساني و مشاركت همگاني است.

منبع : www.danab-iran.blogfa.com


برچسب‌ها:

تاريخ : 2 / 3 / 1394برچسب:, | 21:2 | نویسنده : سپیده |

جدول استاندارد مصرف آب آشامیدنی بر اساس 130 لیتر برای یک نفر در روز

استحمام: 43 لیتر
دستشویی: 26 لیتر
لباسشویی: 5.17 لیتر
پخت و پز: 13 لیتر
نظافت خانه و آبیاری باغچه: 5.8 لیتر
کولر و تهویه: 5.4 لیتر
آشامیدنی و غیره: 5.4 لیتر
ظرفشویی: 13 لیتر
جمع کل: 130 لیتر

صرفه جویی در مصرف آب


برچسب‌ها:

تاريخ : 2 / 3 / 1394برچسب:, | 18:11 | نویسنده : سپیده |
سلام امیدوارم حالتون خوب باشه،میخوام یک نظرسنجی راه اندازی کنم:

به نظر شماآگاهی مردم از بحران کمبود آب چقدر هست؟

لطفا جواب بدید چون خیلی خیلی مهم هست!!!!!!!!!!!!!!

(لطفا در قسمت نظرات پاسخ دهید.)


برچسب‌ها:

تاريخ : 2 / 3 / 1394برچسب:, | 18:11 | نویسنده : سپیده |
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • یا غریب